woensdag 17 februari 2010

Taxichauffeurs ... oeff ...


“Russelistreet !” roept de taxichauffeur enigszins wijfelend, maar toch heel duidelijk. 'This isn't Russelstreet !!' schreeuw ik op een Rosalie-manier naar de chauffeur, 'this is Kydstreet !!'. 'No Russelistreet !' gilt hij terug en weer gil ik 'No, this is Kydstreet, not Russelstreet, you said you knew !!'. Want natuurlijk had ik al 10x gevraagd of hij wel wist waar ik heel wilde, en natuurlijk had hij 10x 'yes máám´ geantwoord ... maar ik bleef twijfelen. Vooral toen we op bekend terrein kwamen en hij precies de andere kant op reed ... Geschrokken van mij boosheid draait hij de taxi om en wijs ik hem de goede weg. Maar ja, aan het eind van Freeschoolstreet, moet je rechts en natuurlijk is het eenrichtingsverkeer precies andersom op dit tijdstip van de dag en ik weet niet hoe je door om te rijden in Russelstreet kan komen. Dus ik stap, nog steeds boos, uit. Ik geef hem wat roepies en hij durft niet eens te mopperen dat het te weinig is.. En daar sta ik dan weer, bepakt en bezakt met allerhande verkoopwaar voor in Nederland. Daarom wilde ik zo graag met de taxi, om niet mijn laatste energie van deze dag te verspillen aan het gesjouw met spullen, maar ja, er zit blijkbaar niet anders op.

Vanmorgen begon de dag vrij relaxed. Rosalie is alleen naar het RCFC gegaan en ik kon nog wat uurtjes slaap inhalen. Toch maar om 9 uur uit bed gegaan, om toch enigszins in het goede ritme te komen. Op mijn gemak ontbeten en gedoucht en daarna begonnen aan de nieuwsbrieven die gemaakt moeten worden voor de scholen. Ook het budget voor 2010 moest nog uitgewerkt worden in de computer, dus dat ook gelijk maar gedaan. Aan het eind van de ochtend richting Sudderstreet gelopen, alwaar een heerlijke mango juice op me stond te wachten :-) Even (nou ja, Indiaas 'even') later waren Rosalie en Melanie (een Duitse vrijwilligster) er ook en hebben we gelunchd. Op mijn route naar Sudderstreet was ik al langs de Karmyog winkel gegaan (zij verkopen dingen voor een meisjesschool in de sloppenwijken) om wat leuke tasjes en andere dingen in te kopen. Als we klaar gelunchd zijn, regent het weer, hmmm, o ja, dat is waar ook, dat was gisteren al voorspeld en waarom heb ik nog geen paraplu ?? 'Gelukkig' heeft geen van ons drieeen een paraplu en we bedenken een noodplan. We zouden eigenlijk nu naar Rosalie's flat gaan om te werken en over 1,5 uur een taxi nemen naar de school van Maura. Zij maken en verkopen ook spulletjes en dat wilden we even bekijken. Ik opper het idee om gelijk maar naar Maura te gaan, zodat we ons niet nat hoeven te laten regenen (ik ben niet bang voor regen, begrijp me goed, maar het gaat hier hard te keer en ik had allerhande nieuwe spulletjes bij me, maar ook bijv. mijn laptopje ...). Gelukkig gaat iedereen akkoord en ook Maura blijkt al in de school te zijn, dus met de taxi richting Alipur Road.

Het is een prachtig klein schooltje, Maura (een Amerikaanse die met een Indier is getrouwd en in Calcutta woont) is er lerares. Ze hebben mooie kaarten te koop, maar bijvoorbeeld ook kleine tasjes, gemaakt van oude saris. Ik laad mijn tas nog voller met allerhande spulletjes, dit gaat de goede kant op ! Nu alleen oppassen dat straks ook alles nog mee naar huis kan natuurlijk.

En dan nemen we de taxi terug van Alipur Road naar het centrum. met die taxichauffeur die echt zeker weet waat Russelstreet is ...

Geen opmerkingen: