maandag 7 november 2011

De dag dat er van alles verdwijnt ...


Ik heb het al twee keer eerder meegemaakt, ga ik ’s morgens even ontbijten (nou ja, even, voordat alles in de keuken rond is en je het hebt opgegeten, ben je een uur verder), mist er wat uit mijn badkamer. Voornamelijk het matje op de grond. Zo ook vanmorgen, kom ik terug, is ineens dat matje weer verdwenen. Verder is er niets gebeurd, mijn kamer is niet schoongemaakt of zo, ze hebben alleen het matje weggehaald…

Vervolgens komen ze, na een extra kopje thee (vandaag geen afspraken !) mijn wasje terugbrengen. Nu heb ik niet alles geteld enzo, maar ik weet toch zeker dat ik een lichtgrijze blouse heb meegegeven. Die zit er nu dus niet meer bij. Blouse kwijt … ik wacht morgen nog even af (mijn was kwam namelijk in twee sessies/dagen terug, misschien maken ze er drie van) … en anders ga ik op mijn beste Bengaals maar proberen uit te leggen dat er iets mist.

En vanavond kom ik terug naar het hotel, zijn alle schilderijen van de muur gehaald ! De lobby (groot woord voor zo’n kleine ruimte, maar het is een ‘lobby’) hangt hier vol met kunst, voornamelijk schilderijen. En nu dus niet meer. Als er er naar wijs en vragend kijk, roepen ze met z’n allen ‘tomorrow new, tomorrow new’, dus dat hopen we dan maar, het was wel gezellig al die kunst aan de muur.

Verder ben ik vandaag nog niets kwijt (ja, de 35 koeien en de kameel zullen er niet meer staan, maar dat was voorspelbaar …).

Verder had ik dus een dag zonder afspraken. Na het ontbijt belde Rosalie me op of ik alsjeblieft wilde helpen met het kopen van nieuwe schoenen. Ze draagt namelijk felgele slippers die ze ooit heeft gekregen van iemand om ze weg te geven aan de arme mensen, maar ze draagt ze nu dus zelf. Dat kan natuurlijk niet en nu heeft ze inmiddels zoveel commentaar gekregen dat ze nieuwe wil/moet, maar dat kan ze niet alleen en voilá, daar ben ik! Dus op naar Sudderstreet waar we zowaar drie paar schoenen kopen (voor omgerekend ca 15 euro …).

deze man slaapt ... knap hoor !!

Daarna op zoek naar een nieuw spacenter, waar ik over heb gelezen in de krant. Een massage lijkt me best lekker na zo’n hectisch weekje. En vanaf woensdag moet ik weer vol aan de bak, dus even een energie-opladend momentje kan ik wel gebruiken. Ik vind het gemakkelijk en maak een afspraak voor de volgende dag. Eigenlijk ga ik een dagje, ik boek een behandeling van ca 5 uur … hopelijk laten ze nog iets van me heel!

Daarna lekker even terug naar het hotel. Nog wat kleine agendapuntjes afwerken, administratie bijwerken (tja, dat gaat hier allemaal gewoon door) en even lekker douchen, want ik ga strakjes naar Madhu, ik heb ze geloof ik al vier jaar niet meer gezien!

Om een uur of vijf hebben we afgesproken, ik ben hopeloos te laat, omdat ik een metrostop te laat uitstap en dus weer een stukje terug moet en dan is het weer even zoeken waar het ook alweer was. Het is zo lang geleden !

Madhu ziet er nog gewoon hetzelfde uit als toen. Haar zoon Rishav is een echte kerel geworden, hij  studeert tegenwoordig en vind het jammer dat Erik er niet is. Dat hoor ik trouwens overal, ‘where is Erik?’, ‘where is boss?’ … dus volgend jaar weer van de partij schat !

Madhu geeft (o.a.) acupressuur behandelingen en ik vraag of ze me eens wil ‘checken’. Ze pakt een poosje beide polsen beet, verandert drie keer miniem van locatie en vertelt me even haarfijn hoe ik er fysiek voorsta. En ‘verrek’, ze heeft het gewoon bij het juiste eind! Ik zal jullie de details besparen, maar mijn fysieke ongemakkelijkheden had ze zo te pakken. Daarna geeft ze me een behandeling en een groot aantal tips. Super!

Ze vertelt me haar dagritme, ze staat om kwart over vier (!!!) op, drinkt twee glazen water, gaat naar het toilet en doet dan wat ‘warming up’. Dan gaat ze naar het dakterras, waar ze een uur yoga beoefend. Ze eet nog wat, doet haar gebeden en om zes uur ‘is de dag van haar’, zoals ze dat zo mooi zei. Ze zit ook boordevol energie, haar ogen sprankelen, ze is ‘the most balanced woman i’ve ever met’, zei Rosalie ooit en ik ‘vrees’ dat ze gelijk heeft. Een prachtige vrouw. Uiteindelijk duikt ze om 9 uur ’s avonds haar mandje in, dat is ook wel nodig als je er zo vroeg uit gaat.

We lopen beiden naar het dakterras, waar werkelijk een prachtige tuin is aangelegd. De hobby van haar man. Het ziet er fantastisch uit, een stukje paradijs in Calcutta, super.

samen met Madhu op het dakterras


Vrijdag ga ik weer, krijg ik weer een behandeling, ik zie er nu al naar uit !!  

Geen opmerkingen: