dinsdag 8 november 2011

Mmm ... wat ruik ik toch ? Chocolade !!


Vandaag weer even mijn laatste dagje zonder afspraken, morgen gaan we weer volledig los !
Nou ja, geen afspraken, vandaag eerst maar eens naar de koerier. Ik heb me de afgelopen 1,5 week helemaal het ongans gekocht aan nieuwe spulletjes voor de markten strakjes en die kan ik onmogelijk met het vliegtuig meenemen, allemaal veel te zwaar.

Dus om half 11 staat Khan voor mijn deur om me met alle tasjes en doosjes op te halen. Op naar de koerier. Je ziet Khan denken, deze spullen heb ik vorige week allemaal hiernaar toe gebracht en nu moet het weer terug ? Vrouwen !?

De koerier is er nog niet, ik heb hem vanmorgen nog gebeld, hij is moslim en vierde dus gisteren Eid (offerfeest). Ik wilde er wel zeker van zijn dat hij er was. 11 uur had hij gezegd en inderdaad, ik word verwelkomd door ‘de broer van’, krijg zelfs drinken aangeboden en stipt 11 uur is de koerier paraat. Inclusief twee dozen, want ik had hem gezegd dat ik geen verpakkingsmateriaal heb. Dat is hier uiteraard allemaal geen probleem, alles kan hier geregeld worden.

Ik laat hem zien wat ik allemaal heb en hij blijft de rust zelve, een jonge vent die zich duidelijk niet gek laat maken. Op zijn gemak begint hij met inpakken. Over elk item wordt goed nagedacht welke plek het krijgt in de doos, op zich niet zo’n punt, prijzenswaardig zelfs, behalve als het zo’n 90 strings betreft … het duurt dus even. Uiteindelijk is de eerste doos vol en beginnen we aan de tweede. Omdat er nogal wat fragiel spul tussen zit, wordt bij deze doos de zijkant en onderkant eerst bekleed met piepschuim. Ook tussen de diverse items doet hij dat. En veel omkleed hij nog extra met bubbeltjesplastic, super, hij zorgt werkelijk goed voor zijn ‘waar’. Maar dan is het piepschuim op en moet hij ‘even’ naar new market om nieuw te halen…

Al met al zijn we twee (!!!) uur verder, voordat de twee dozen ingepakt zijn. Dan komt de grote weegschaal tevoorschijn, eentje met zo’n trillend wijzertje. Beide dozen zijn samen 28 kilo, ai, dat gaat in de papieren lopen. Vervolgens meet hij beide dozen op, lengte, breedte, hoogte, maakt hij een wiskundige berekening en komt totaal uit op 41 kilo…. Ik snap er niks van, misschien zijn er koeriers onder jullie, maar ik tast hierbij volledig in het duister. Ik moet voor 41 kilo betalen, dus óf ik wordt genaaid, óf ik ben oliedom. Waarschijnlijk beide …

Uiteindelijk ben ik maar net op tijd bij de spa, waar ik diverse massagebehandelingen geboekt had. Eigenlijk was ik gewoon te laat, maar ik heb nog op tijd kunnen regelen dat ik een uurtje later zou komen. Ik dacht dat een uur dozen inpakken wel voldoende zou zijn …

Mijn masseuse heet ‘Nice’ (natuurlijk, haar collega heet vast ‘sunshine’ en haar andere collega ‘flower’). Ze lijkt een Thaise, maar ze komt uit India. Ze probeert me uit te leggen waar precies vandaan, uit welke streek, maar ze geeft het al snel op. Haar Engels gaat niet verder dan de gebruikelijke massagetermen als ‘face down’, ‘medium pressure ?’, ‘you can shower now’, etc. Ze is wel een schatje hoor, zo’n klein tenger meisje met heel sterke vingertjes, het is nu inmiddels avond, maar ik voel ze nog overal !!

Over deze middag in de spa kan ik kort zijn : het was heerlijk ! Even lekker genieten, je laten insmeren met van alles (o.a. een chocoladepakking!!), bodyscrub, heerlijke massages met tussendoor een pannekoekje met chocolade (hmmm, is dit over van de pakking?) en achteraf en lekker glaasje sap. Ik ben er ongeveer 5,5 uur en loop werkelijk op wolken naar buiten, ik heb me in calcutta nog nooit zo schoon en ontspannen gevoeld !

Dan gaat de telefoon, de koerier, of ik een ander ‘nummer’ op wil komen halen. Hij zou het eerst met TNT verzenden (daar heb ik ook voor getekend), maar het is toch een andere koeriersdienst geworden. Pfff … nu snap ik het helemaal niet meer, nou ja, wat ik ondertussen wel snap is dat ik genaaid ben, want hij heeft het natuurlijk nu met een goedkopere dienst verstuurd, maar moest hij dan geen handtekening van me ? Nou ja, ik heb nu geen tijd/zin om langs te gaan en/of me erover druk te maken, ik beloof hem morgenochtend even te komen, dan hoor ik het wel.

Dus ik ga strakjes lekker ontspannen mijn bedje in, eerst nog maar eens douchen, want ik blijf maar naar chocolade ruiken …

1 opmerking:

Ilse zei

Klinkt super goed!
Boek maar vast voor volgende jaar :-)