dinsdag 15 november 2011

Sari stress


Ik slaap vannacht slecht. Gisteravond nog een paar keer geprobeerd mijn sari aan te doen, maar dat valt toch niet mee. Het eerst stuk gaat goed, dan nog een wikkel, werp een stuk over mijn schouder, plooitjes aan de voorkant … maar dan hou ik op rug en aan de zijkant nog stof over. Geen idee waar dat heen moet, maar het ziet er zo in ieder geval niet uit. Dat ga ik dus morgen nooit voor elkaar krijgen !!!

Maar goed, vanmorgen neem ik met frisse moed mijn sari nog een keer mee naar Madhu. Ik vraag haar het nog een keer uit te leggen. Ik doe het nog een keer zelf en nu lukt het wel. Maar wel met hulp, alleen gaat gewoon niet. Nu maar hopen dat er in het hotel iemand is die mij kan helpen!

Als ik terug naar mijn hotel ga, kan ik met wel voor mijn kop slaan. Ik was/ben zo eigenwijs om een broek onder mijn sari aan te trekken, anders moest ik weer een rok laten maken en daar had ik geen zin in, daarnaast zit een broek veel comfortabeler. Maar ineens snap ik waarom er een rok onder een sari gedragen wordt … dan kan je tenminste normaal naar de w.c. … Als ik straks moet plassen en ik moet mijn broek uit doen, valt heel mijn sari uit elkaar … stom-stom-stom-stom … vanaf nu drink ik niets meer en ook vanavond dan maar niet meer … en anders hopen dat er een Indiase dame in de w.c. staat die mij weer opnieuw aankleedt.

In het hotel doe ik voor het eerst de airco op mijn kamer aan. Zo’n sari is pure stress en dus zweten en dat kan ik nu even niet hebben. Dus hup, op naar de 20 graden! Ik neem een douche en begin te prutsen aan dan ding. Ik kan immers moeilijk met mijn onderbroek en bloesje de gang oplopen om hulp te vragen en zin om me eerst helemaal aan te kleden heb ik niet.

Ik wikkel het onderste stuk om, dat gaat best goed vind ik zelf, daarna flans ik de rest om mijn lijf en loop de gang op. Twee heren kijken me verschrikt aan, waaronder de manager, hij loenst al een beetje, maar nu staan zijn ogen helemaal in de uiterste hoeken. Hij zegt dat ik er fantastisch uitzie in de sari, de leugenaar! Ik vraag hem of er iemand is die mij kan helpen, omdat ik het niet zo goed weet. Hij stuurt een hulpje naar boven en vraagt me twee minuten te wachten.

Oef … twee minuten … dat heb ik al eerder gehoord, het werden 2 uur … maar niet deze keer gelukkig, even later staat (ik denk de huishoudster van boven) voor mijn neus, een jonge meid. Het gedane werk keurt ze onmiddellijk af, alles moet weer vanaf het begin (en ik was zo trots …).

Maar even later heb ik dan toch echt een Indiase sari aan, ik zet voor de zekerheid alles nog eens vast met spelden (dankjewel Jannie!) en ik hoop maar dan alles zo blijft zitten (en dat ik niet hoef te plassen!!).

Ik prak een bindi tussen mijn ogen. Het moet in twee keer, de eerste keer zat hij hartstikke scheef. Er lijkt trouwens wel bisonkit tussen te zitten, ik hoop dat ik hem vanavond er weer af krijg!

Het is erg onwennig en ik voel me eerlijk gezegd net de bruid. Bob is inmiddels onderweg vanaf Sudderstreet met Khan, zij komen me ophalen. Alsof de bruidegom in een ‘mooie’ auto om de bruid komt.

Ik durf eigenlijk nauwelijks te gaan zitten, ook lopen is niet handig want de sari’s worden hier tot op de grond gedragen. En ik heb van die onhandige bling-bling-slippers gekocht, dus dat loopt al niet al te best. Hopelijk is het een staande receptie, dat kan het minst kwaad denk ik.

Nou ja, nu is het dus wachten op de ‘bruidegom’… hopelijk vind hij me mooi …

Geen opmerkingen: