vrijdag 20 november 2015

Small kids, big dreams



Vandaag gaan we op bezoek bij de Prayrona-2 school in de Dakshindari sloppenwijk. Om half 10 worden we opgehaald bij de B&B, 'we' is deze keer mijzelf en Paul. Paul verblijft in dezelfde B&B, heeft drie weken door Bangladesh gezworven en is nu nog twee dagen in Calcutta. Hij nam mijn uitnodiging om mee te gaan graag aan.

Mr. Khan staat geduldig op ons te wachten en we hobbelen in ruim een uur naar de school. Een taxiritje is altijd leuk, je ziet het Calcutta-leven langzaam aan je voorbij gaan. In de school zitten er een kleine 100 kinderen op ons te wachten.



De groep wordt opgedeel in twee klassen. Rosalie geeft er vandaag een les aan de oudere kinderen over Martin Luther King, over zijn principes en hoe hij door Gandhi werd geïnspireerd. De kinderen waren vol aandacht.

Later in de les mochten ze hun eigen droom tekenen. Ik was erg benieuwd wat daar uit zou komen. Een mooie vakantie? Een mooi kado misschien? Nee, de droom van de kinderen van Prayrona-2 is later een goede baan. De meeste meisjes wilden lerares worden, bij de jongens zagen we meer variatie. Zo waren er twee politiemannen, een engineer en zelfs een rugbyspeler.

Wat een mooie ochtend en wat een inspirerende kinderen. Opdat al hun dromen uit mogen komen!

de politiemannen

toekomstig lerares

de rugbyspeler

nog een lerares

en de engineer!!

Na de les heeft Ashit nog een verrassing voor me. Alhoewel ik in Nederland mijn verjaardag stilletjes voorbij heb laten gaan, gaat dat hier niet lukken. Ashit had een roze-verjaardagstaart geregeld met cake voor alle kinderen. Ook kreeg ik van alle kinderen een roos, poehee, was ik even overdonderd!

de taart was net zo zoet als hij roze was :-)

Paul en Ashit
Natuurlijk wilde Ashit nog even op de foto met Paul. Paul maakt overigens geweldige foto's, check zijn website.

Uiteindelijk gaan we na een lange ochtend naar huis. Het is vrijdag en we zijn in een moslim-wijk. Alle mannen en jongens zijn op hun best, prachtig om te zien.

Geen opmerkingen: