dinsdag 6 november 2012

Jarig!!!


Ja hoor, vandaag is het weer zover, wéér al een jaar ouder !!! Het houdt maar niet op. Als ik mijn kamer uitloop deze ochtend, kom ik in een ballonnenzee terecht. Ook onze ‘woonkamer’ is helemaal versierd. Nachtelijke escapades van Wilbert, Ilse en Jannie, leuk! Ik was erg verrast!

Na een gezellig ontbijt vertrekken we op het gemakje naar het centrum. Vandaag mocht ik kiezen wat we gingen doen en gezien we geen plannen hebben met de kinderen (dat was een beetje te kort dag om dat te regelen), gaan we inkopen doen voor onze markten in Nederland.

Na twee winkeltjes, waar we leuke doosjes en andere dingetjes gekocht hebben, lopen we naar de Barista voor een lekker stuk gebak met een heerlijk bakje koffie!! Het is tot slot van rekening toch ook feest vandaag.

Lekker gebakje bij Barista!! (De koffie kwam later, hier is alles niet zo logisch als bij ons ...)

Hierna lopen we door naar Sacha, een mooie fair trade winkel en eerlijk gezegd onze grootste ‘leverancier’ van spulletjes voor onze markten. Gelukkig hebben ze veel mooie en leuke en betaalbare dingen in huis. We kopen ons hier redelijk suf. We hebben zelfs zoveel dat we onze vaste taxichauffeur mr. Khan laten komen om ons op te komen halen. Nu maar hopen dat we alles ook mee kunnen nemen in het vliegtuig …

’s Avonds eten we bij Peter Cat, we hebben Reena, Ashit, Suma en Bob ook uitgenodigd en het is super gezellig. Ashit vertelt me dat dit de eerste keer is dat hij buiten de deur is na zijn motorongeluk afgelopen 30 juli … Hij loopt nog wat mank, maar het gaat gelukkig wel goed met hem. Hij hoopt volgende maand weer aan de slag te kunnen. We ontmoeten voor het eerst zijn vrouw Suma. Een mooie jonge vrouw, voor Calcutta begrippen vrij modern (ze draagt een mooie salwar in plaats van een saree) en praat en lacht gezellig met ons mee. Ashit en Suma zien er gelukkig uit samen en daar word ik blij van!

Al met al heb ik een leuke dag gehad vandaag, ook vanuit Nederland veel sms’jes, mailtjes en facebookberichtjes ontvangen. Ik voelde me echt jarig !!

Geen opmerkingen: