zaterdag 17 november 2012

Op ziekenbezoek en een voetmassage ...

Wie denkt dat alle festiviteiten rondom Diwali (afgelopen dinsdag) nu wel klaar zijn, heeft het mis … Woensdag moest Kali uitrusten, donderdag was het broer/zus dag en tot en met gister (vrijdag)avond laat hoorden we elke avond optochten vol muziek (en herrie). Optochten met Kali op de vrachtwagen richting de rivier, waar ze haar laatste rustplaats zou vinden. En dit alles uiteraard nog steeds gepaard met vuurwerk. Eigenlijk was het vrijdag weer de eerste ‘normale’ werk- en schooldag, maar ook vandaag (zaterdag) als ik mijn guesthouse uitloop, wordt er nog een flinke tent aan de overkant van de straat gebouwd. Een buurtfeestje, ik had het kunnen weten, vorig jaar was ik hier om dezelfde tijd en was het ook. Nu slaap ik gelukkig aan de andere kant van het gebouw, dus waarschijnlijk heb ik niet zoveel last van de herrie (ik slaap de hele week al door het vuurwerk en de muziek heen, dus dat zal vannacht ook wel lukken).  

Maar goed, vandaag was een heerlijke zaterdag. Vanmorgen eerst Ilse uitgezwaaid ( om 6 uur), daarna nog even lekker een poosje geslapen. Op mijn gemak ontbeten en daarna nog wat administratie bijgewerkt. Toen op weg naar het R.C.F.C.

Even kijken bij de kinderen in het RCFC die gisteren geopereerd zijn. Wel even spannend, want ja, hoe zou het zijn met de kinderen ? Gelukkig gaat het met allemaal goed. De meeste waren stilletjes, maar dat is te begrijpen, ze hadden allemaal pijn. De operatie was nog zo vers.


kleine Rabiul, veilig in de schoot van zijn moeder
De kleine Rabiul had weinig praatjes meer :-). Veilig in de armen van zijn moeder keek hij naar ons. Toen we na een kleine 10 minuten weggingen, zag ik de pretlichtjes in zijn ogen weer terug, goed om te zien!

deze jongeman was goed monter, hij lachte alweer volop!

deze kleine prinses had veel pijn en wilde alleen maar slapen ...
Helaas is de operatie van Bulti niet doorgegaan. De chirurg wilde toch nog wat extra röntgenfoto's maken en dit gaat deze week gebeuren. Hopelijk wordt ze volgende vrijdag dan alsnog geopereerd. Kakali van het RCFC zal haar proberen wat afleiding te bezorgen deze week. Het is natuurlijk hartstikke spannend zo'n operatie en dan nog een week wachten ... oeff.

Volgende week zal ik nog een keertje een bezoekje brengen en dan voor allemaal wat kleine kadootjes meenemen, dat hebben deze kanjers wel verdiend !


Na dit bezoek loop ik door naar de Ramakrishna Tempel, hier niet ver vandaan. Donderdag zijn we daar ook even geweest, maar toen was de tempel zelf gesloten. Ook nu tref ik het niet, ik zie nog wel iemand met een oranje stofjas de tempel uitschieten, maar helaas, ik mag er niet in. Vanmiddag om 2 uur weer … tja … volgende week nog maar eens proberen dan.


Met de autorickshaw (‘oto’) ga ik weer naar het metrostation, 1 halte terug en dan met de ‘oto’ naar het winkelcentrum. Ik heb tot slot van rekening een vrije dag J. Het is een modern winkelcentrum, mooier dan het Zuidplein (om maar even wat te noemen). Ik loop de Timberland winkel binnen, mijn Timberlands zijn al twee jaar versleten, ze lopen zo lekker, maar ze gaan ook al scheuren vertonen. Ik vind zowaar een nieuw paar Timberlands, ze lopen gelijk goed. Helemaal blij loop ik de winkel uit, ze zijn voor Indiase begrippen erg duur, maar ze zijn ongeveer 50 % van wat je er in Nederland voor betaald. De verkoper probeert me nog sokken (?? Huh ??) aan te smeren en tassen, maar ik hou het bij mijn schoentjes.

Ik lunch nog wat en dan loop ik naar de Thai Spa, van de week hadden we deze al gezien en ik ben wel toe aan een voetmassage. Dat kan, en voor ik het weet lig ik in een stoel. Het is een beetje een rare ervaring, ze vragen helemaal niet wat voor soort massage ik wil, ik lig min of meer in de hal, als je de deur opendoet, lig ik daar gelijk en het meisje masseert 70 % van de tijd mijn onderbenen en niet mijn voeten … en dat laatste vind ik juist zo lekker.Er staan totaal 6 stoelen en naast me ligt een man op het gemakje te bellen en te lachen en te praten. Lekker ontspannend …  Ach ja, als je het niet probeert … misschien ga ik van de week toch nog wel een keertje terug naar de vorige salon, die was toch wel een stukje beter …

Ik loop uit nieuwsgierigheid nog een flinke winkel binnen, het blijkt een enorme supermarkt annex warenhuis te zijn. Nog nooit zoiets gezien hier. Ze verkopen ook verse kruiden (18 roepies per ons voor de Bengaalse 5 spices mix !!!) en weet ik veel al niet wat. Ik zie een paar leuke puzzeltjes en koop deze voor de kinderen die net geopereerd zijn.  Jannie heeft voordat ze wegging, nog  wat leuke dingetjes voor in  het haar van de meisjes gekocht, helemaal leuk, ze zullen opkijken. Ik heb ook nog een zak hondenvoer gekocht voor Lucky, de hond van Reena en Ashit. En zo zit ik dan toch weer afgeladen in de ‘oto’ op weg naar huis.

Terug in het guesthouse rommel ik nog wat aan, ik doe de rest van mijn administratie, werk het weblog en facebook bij en …. gewoon lekker niks.

En nu ga ik maar eens naar bed, het feest is hiernaast in volle gang, met onder andere een karaoke onderdeel, maar ja, morgen om 4 uur mijn bedje uit. Ik ben uitgenodigd door de fysiotherapeut om mee te gaan naar een dependance van het R.C.F.C. in Bolpur en de trein vertrekt morgenochtend om 6 uur … welterusten …

Geen opmerkingen: