vrijdag 4 december 2015

Vroeg op voor de bloemenmarkt!

Ik heb vandaag niet zoveel te vertellen, maar ik heb wél een hoop gezien! Vanmorgen had ik mijn wekkertje om half 5 gezet. Al jááren neem ik me voor om eens naar de bloemenmarkt onder de Howrah brug te gaan, maar ik heb nog nooit eerder de energie gehad om het ook daadwerkelijk te doen. Tot vandaag dus. Wekkertje half 5, kwart over 5 de deur uit, taxi gevonden (anders had ik de 6 kilometer moeten lopen, de metro's gaan zo vroeg nog niet) en om 6 uur stond ik op de markt. Ik heb de dag wakker zien worden op de markt, fantastisch. Heul veul bloemen, het is een 'groothandelsmarkt', dus de winkels enzo kopen hier elke ochtend in. Alhoewel je er als 'consument' volgens mij ook gewoon terecht kan. De markt is dus deels onder de brug en dus langs het water. Langs het water zijn diverse 'ghats' met tempeltjes en allerlei andere activiteitjes. Mannen die hier lekker badderen, ze zaten wel even raar te kijken toen ik daar ging zitten, maar hé, ik word al drie weken aangestaard door de mannelijke Indiërs, nu is het dus mijn beurt :-). Ik heb daar zo'n twee uurtjes rondgelopen, eigenlijk nog op zoek naar de modderworstelaars die daar ook schijnen te oefenen elke dag, maar helaas niet gevonden. Inmiddels weet ik dat ik zuidwaarts had moeten lopen en niet noordwaarts, detail :-(. Hieronder wat foto's van deze bijzondere ochtend.


























Geen opmerkingen: